دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
برای من به عنوان یک ایرانی، هیجان انگیزترین صحنه قرعه کشی جام جهانی فوتبال در قطر، زمان ورود "علی دایی" به روی استیج بود.

آوای خزر/ شهریار فوتبال ایران در این مراسم با قرار گرفتن در صف هشت اسطوره فوتبال جهان، نشان داد که برای رسیدن به قله ها، فقط "خدا" کافیست. همه آنهایی که به خلقیات دایی آشنایی دارند، بر سخت کوشی، تلاش مضاعف، عدم کرنش مقابل قدرت و اتکال او به ذات لایزال الهی گواهی می دهند.

رد پای جوانمردی اسطوره فوتبال ایران را می شود در بسیاری از وقایع و بلایای طبیعی مشاهده کرد. در زمان زلزله کرمانشاه، او پای در رکاب همت می گذارد و بانی سرپناه برای بسیاری از  بی پناهان می شود. 
در سلامت نفس علی دایی، همان بس که در زمان سرمربی گری تیم ملی، به دستور رئیس جمهوری وقت (احمدی نژاد) برکنار می شود. شهریار ایران با رفتار و کردارش به بسیاری از مدعیان نشان داد، آن چیزی که موجب مکنت و ثروت انسانها می شود بعد از تلاش و کوشش، اتکا به خداوند بزرگ است نه وابستگی به اربابان قدرت وثروت.

چه بخواهید چه نخواهید، خدای علی دایی او را در چشم ملت ایران بزرگ کرده است. چه بخواهید چه نخواهید، این فرزند دلاور آذربایجان، الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم شده است.
لازم نیست برای او مجسمه بسازید، او خانه خود را در قلب میلیونها ایرانی آزاداندیش ساخته است . یاشاسین علی دایی، یاشاسین آذربایجان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار